MUTFAK PERİSİ

MUTFAK PERİSİ
MUTFAK PERİSİ

28 Mayıs 2012 Pazartesi

Tahtalı kurabiye

Güzel yağmurlu bir günün ardından bu güne yaraşır bir lezzetle günümüzü güzelleştirmek istedim.,Kurs arkadaşım Naime ablaya ait bir tarif ve özel birde kalıbı var ama gelgelelim bende o kalıptan yok bulursam mutlaka alıcam inşaallah, bol cevizli bir kurabiye kendileri, Çay ve kahvenin yanındada çok iyi giden bir kurabiye işte tahtalı kurabiye...


TAHTALI  KURABİYE
                                                                    MALZEMELER
  • 1 paket margarin(oda ısısında)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta
  • 1 subardağı toz şeker
  • 1 su bardağı ceviz kırığı
  • alabildiğine un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
YAPILIŞI
Margarin,sıvı yağ,yumurta ve toz şekeri elimizle güzelce karıştırıyoruz,unu,kabartma tozunu,vanilyayı ve cevizide ekleyip kulak memesi kıvamı yani ne çok yumuşak nede çok sert bir kıvam,ikisinin arası orta kıvama gelince isterseniz elinizle şekillendirip isterseniz de kalıpla keserek tepsiye yerleştiriyoruz ve önceden ısıtılmış 150,160 170 derceli fırında(her fırının ısı derecesi farklı olduğu için bu şekilde dereceleri sıraladım,benim fırınım çok ferli ve çabuk pişirir oyüzden ben 150 derecede 15 dakika da pişirdim,siz fırınınıza göre ayarlayabilirsiniz) 15 dakika pişiriyoruz,soğuyuncada servis yapıyoruz afiyet olsun.

2 yorum:

  1. emeğine salın artık bakmakla yetınırız ne yapalım oturup pasta yapacak halım yok :) işten yorgun geliyorum ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYO EMİNİM TADIDA OYLEDIR

    YanıtlaSil